Musubi Club
Musubi Club - De online club voor elke aikido beoefenaar

Reacties op Aikido elementair

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Musubi Club Forum Index -> Aikidoboek "Aikido elementair
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
hendrikkat
Moderator

BerichtGeplaatst: Zo Mei 30, 2004 11:44    Onderwerp: Reacties op Aikido elementair Reageer met quote

Geachte,
Ik ben al geruime tijd in het bezit van het boek "Aikido elementair" en vind dit één van de duidelijkste, mooiste en leerrijke boeken over aikido.
Ik volg zelf judo, aikido en karate en verzamel ook boeken over dit onderwerp, als er mensen zijn die boeken verzamelen en eventueel verkopen, ruilen of schenken kan je mij bereiken via pa.poels@online.be.
Vriendelijke groeten en een gezond evenwichtig leven toe gewenst,
Michel Poels

beste SENSEI HENK KAT mijn naam is raymond brinkhof uit rotterdam ik heb je boek gelezen aikido elementair ik moet zeggen een zeer interesant duidelijk en overzichtelijk boek goede foto's duidelijke omschrijvingen gewoon een topper in het nederlands van mij mag je er nog meer van maken met vriendelijke groet RAYMOND.B

Aikido is een Japanse vechtsport met beoefenaren in geheel ons land. De schrijvers zijn erkende leraren van de Judo Bond Nederland en hebben dit boek samengesteld om vooral beginnende aikidoka op weg te helpen naast hun wekelijkse training in de dojo. Behandeld worden technieken, geschiedenis, ontstaan en achtergronden, maar vooral ook exameneisen van begin tot en met de zwarte band. Zwart-witte foto's vergezellen de teksten van deze moeilijk op papier te zetten materie. Ook voor de bij aikido te gebruiken wapens laten goede foto's de bedoeling van het gebruik zien. Er bestaan al boeken over dit onderwerp. Deze uitgave geeft een goede weergave van de eerste acht trainingsjaren. Opgenomen is een woordenlijst van de Japanse benamingen, die elke aikido-leerling zich eigen moet maken.
(Biblion recensie, J.H. Odinot)

22 mei 2004
cool
super delux vet boek, met mooie plaatjes. ik doe zelf ook aikido dus zo kun je goed iets leren wat je moet kennen voor het examen

27 april 2004
Aikido elementair
het is een zeer goede boek alles staat goed uit gelegd

5 juni 2003 nederland
Aikido
Het boek is “almost perfect”.

26 juni 2000
De moeite meer dan waard.
Het is een boek waar zowel de beginnende als de gevorderde Aikidoka veel plezier aan zullen hebben. Maar ook andere Budo beoefenaars kunnen hiermee hun voordeel doen. Bv het hoofdstuk over de Kihon gi is voor elke Budoka van toepassing. Daarnaast vindt je nagenoeg alle antwoorden op vragen waar je als beginner tegen aan loopt. De Japanse benamingen die in het Aikido gebruikelijk zijn worden ruimschoots toegelicht. Aanvallen en technieken worden dmv honderden foto's getoond. Het boek is dan ook voor elke serieus geinteresseerde Aikidoka en beoefenaars van andere Budo vormen een aanrader.

http://www.aikiweb.com/books/detail.html?book_id=158 (onder non englisch books)
I have bought the book because one of my students has read a copy from the library. It is a good book for beginners, more like a manual that some dojo's give to there students to get to know dojo rules ect. It is not a very technical book, but it is written in a clear language and explains all basic techniques. Since i have read the book, i have made contact with Henk and Martin, and they are nice people who wants to do a clear Aikikai Aikido. Good work. Chris Verhaeren (België)

Beschrijving:
Aikido is tegenwoordig een van de meest populaire Martial Arts. Henk Kat en Martin van Noort kregen in de loop der jaren steeds meer verzoeken om een theoretische ondersteuning van hun lessen. De boeken op de Nederlandse markt voldoen niet, al was het alleen maar omdat ze vaak in een andere taal geschreven zijn; en het is van groot belang de beschrijvingen in een boek zeer nauwkeurig te volgen.
Aikido elementair voorziet in de wensen van de aikidoka op vier gebieden, met:
- een weergave van de technieken, aanvallen en posities met bijbehorende benamingen
- een verklaring van fundamentele begrippen
- instructie op het gebied van wapens
- de exameneisen van de kyu-classificaties en dangraden
Dit maakt Aikido elementair zeer geschikt voor de beginnende aikidoka, die onderbouwing en verdieping zoekt van wat in de praktische training is opgedaan.
Voor de meer gevorderde beoefenaar kan dit boek dienen als toetsing van de zo belangrijke elementaire kennis.
hendrikkat
Moderator

BerichtGeplaatst: Di Apr 29, 2008 15:53    Onderwerp: De Musha Shugyo Aiki Bib Reageer met quote

Aikido elementair

Op het gebied van Aikido zijn maar zeer weinig boeken te vinden in de Nederlandse taal. De meeste boeken over Aikido zijn Engels- of Franstalig, wat voor veel mensen moeilijk te lezen is. En dat terwijl er over Aikido zoveel te vertellen valt. Henk Kat en Martin van Noort brengen daar nu verandering in aan. Zij schreven 'Aikido elementair'. Zoals de titel al aangeeft een boek over de elementaire begrippen en principes van Aikido. Er komen zaken aan de orde als: de ontwikkeling van Aikido, Ki, Dojo-etiquette, het vouwen en aantrekken van de Hakama, basisvaardigheden, basistechnieken, trainingsvormen, gebruik van wapens, exameneisen, een uitgebreide woordenlijst en nog veel meer.

De auteurs hebben als doel gehad om een boek te schrijven voor zowel de beginnende als de gevorderde Aikidoka. Voor de beginner om zich eigen te maken met basisbegrippen en principes en de benamingen van de verschillende aanvallen en basistechnieken. Een theoretische onderbouwing van datgene wat in de Aikidolessen is opgedaan. Voor de gevorderde is Aikido elementair zeer nuttig als naslagwerk en als toetsing van de reeds opgedane kennis. Aikido elementair is geschreven in zeer begrijpelijke taal, dus door een ieder goed te volgen.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Musubi Club Forum Index -> Aikidoboek "Aikido elementair Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: